fredag 24. september 2010

I`m back.

Måtte bare ha meg en helsikes lang pause, hehehe... :p

Jeg har etter mange år med uoppklart sykdom endelig begynt å få noen svar som kanskje kan hjelpe meg til å bli frisk igjen og få et någenlunde normalt liv igjen.
Jeg har nettopp fått diagnosen fruktosemalabsorpsjon, som betyr at tarmen min tar dårlig opp fruktsukker og det gjør at man får mageproblemer av forskjellig art. Dette må ikke forveksles med fruktoseintoleranse, som er en mye sjeldnere og langt mer farlig lidelse! Jeg har vært mest plaget med luftsmerter, mageknip, uregelmessige dobesøk og noen sinnsykt grusomme kramper i mellomgulvet. Jeg har også fått vite at jeg har anstrengelsesastma og en eller form for allergi som de ikke har funnet ut hva er enda. Går nå på medisin for det og er begynt å se en klar forbedring med de plagene! :)
Jeg går nå å venter på innkallelse til klinisk ernæringsfysiolog (KEF) og skal opp til Mo I Rana for et gruppemøte iløpet av høsten forhåpentligvis.
Det blir nok en veldi lang, men spennende prosess å finne ut av hva jeg kan og ikke kan spise og jeg gleder meg til å sette i gang. Etter så mange år med magetrøbbel er det sinnsykt deilig å få en diagnose å slå i bordet med til leger som har gitt opp og finne ut hva som feiler meg og bare skylder på nerver og stress!! Helt utrolig at man må finne ut av ting selv i der 21. århundre!! Hurra for helsenorge!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar